2008年8月27日星期三

老朋友...

老朋友...今日你又o黎探我喇...
識o左你咁多年,都唔記得有幾耐喇...冇十年都有七八年啦...
自從你上個月o黎探過我之後,我先真真正正咁認識你呀!!
原來你係──【偏頭痛】

一路以來,我都有頭痛...而我o既頭痛有兩種:
一種係輕微d (屬於普通頭痛),只係個頭痛,身體其他部分都冇問題...
另一種就係比較嚴重d,個頭會好痛,會頭暈,四肢無力(真係行都行唔到,只可以瞓),會眼花花,仲會嘔...真係好想死...
通常頭痛我都係食止痛藥就算,都唔會點理佢...
但係上個月頭痛o既時候,我去o左睇醫生,先知原來我一直都係一個偏頭痛o既「長期病患者」...病厭厭
而且醫生話成因不明...
可能係遺傳,但係我屋企人都冇哩個問題喎...
所以今日上網搵o左d資料...
唔知你地有冇哩個問題呢?!

疾病名稱﹝中﹞:偏頭痛
疾病名稱﹝英﹞:Migraine

簡介
偏頭痛是一種劇烈的頭痛,主要集中在頭的一邊。據統計,全港有一成二的人患有偏頭痛,患者中以女性稍多,可能會有噁心、嘔吐以及光線敏感等徵狀。當腦部的血清素下降,血管會擴張,形成痛楚,做成偏頭痛。

病徵
偏頭痛最主要的病徵是頭部有嚴重的跳痛及重擊痛,不能忍受噪音與強光。頭痛大都集中在頭的一側。頭痛最久可持續至72小時,還有噁心、嘔吐、肚瀉、疲倦的情況。四份一的患者在偏頭痛發作前,會感到先兆,包括打呵欠、飢餓、口渴或視覺混亂(看到光線閃爍或鋸齒形的線等),這些先兆通常不會超過一小時。

成因
偏頭痛的真正成因仍然未明,但一部份患者是與遺傳因素有關;因父或母患有偏頭痛,子女患病的機會接近五成。偏頭痛的發作可以有很多原因,如:
1. 食物:朱古力、芝士、紅酒、茶、咖啡等。
2. 生活習慣:缺乏充足睡眠及運動、食無定時、吸煙、長期處於壓力下等。
3. 不良環境:天氣變化如氣壓轉變、日曬過強、噪音過多等。
4. 荷爾蒙變化:女性在經期間、服食避孕藥時及停經等情形。

預防方法
應避免過度疲勞及精神緊張,均衡及適當地飲食,不應過飢或過飽。時常保持心情愉快,放鬆心情。另外應養成睡眠充足、飲食均衡、不煙不酒等良好生活習慣,排除這些偏頭痛的誘因。

治療方法
出現偏頭痛,可以從改善生活習慣著手,並配以藥物治療。病發時可靜臥休息。藥物方面,分急性治療及預防性治療。急性治療藥物包括消炎止痛藥和收縮血管的特效藥;若發作次數頻密,可考慮服用預防性藥物。但謹記不要過量服用止痛藥,否則有反效果。

是否有季節性

沒有留言:

發佈留言